Abstract:
|
People make decisions on how to spend scarce money and time on transport, reflecting in this
way not only their mobility needs but also their options and preferences. On the other hand,
government and operators seek users to adopt travel patterns which have a positive impact on
transportation systems and the environment through strategic investments and policies. Parkand-ride
are facilities that promote the use of rail transit, encouraging a transfer of commuters
from car to public transport. The aim of this thesis is to investigate the effect of increasing
parking charges at park-and-ride facilities on park-and-ride users and the impact on other
complementary transportation modes for the Chicago Area according to the spatial
configuration of the city. To address this objective, STOPS software, released by the Federal
Transit Administration of US will be used as a tool for travel demand forecasting. It will be
performed a pricing sensibility analysis to evaluate price sensitivity on travel demand. This
study provides a new insight in park-and-ride price elasticities for big cities that contributes
to a literature of little extend in this field. In particular for the Chicago metropolitan area, this
thesis provides a new assessment tool to improve park-and-ride management in the region
and operator’s performance towards a more sustainable and transit-oriented city. |
Abstract:
|
El temps i els diners emprats en el transport influeixen en les decisions dels usuaris,
determinant així, no només les seves necessitats de mobilitat sinó també les diferents
possibles opcions i preferències. Per altre banda, l’administració i els operadors del transport
apliquen estratègies i polítiques que influencien als usuaris a optar cap a models de transport
més sostenibles i beneficiosos pel sistema. Els Park-and-ride es tracten de facilitats que
promouen l’ús de la xarxa de trens o busos, motivant als usuaris a passar de l’ús del cotxe al
transport públic. L’objectiu d’aquest treball és investigar l’efecte de l’increment del preu en
les tarifes d’aquests serveis de pàrquing i l’impacte sobre els usuaris que utilitzen aquests
serveis i també l’impacte sobre altres modes de transport complementaris a la ciutat de
Chicago, en relació a la configuració espacial de la ciutat. Per fer aquest estudi s’ha utilitzat
un software anomenat STOPS, producte de la Federal Transit Administration d’Estats Units.
S’ha realitzat un anàlisis de sensibilitat de demanda en relació als preus per avaluar la
sensibilitat del usuaris a aquests canvis. Aquest estudi és una nova aportació a la literatura
referida a l’elasticitat de preus en aquest camp. A més, per l’àrea metropolitana de Chicago,
aquest projecte serveix com una eina per la presa de decisions a l’hora de gestionar aquestes
infraestructures i millorar la eficiència de l’operadora per avançar cap un model de ciutat més
sostenible, enfocat a l’ús del transport públic. |