Abstract:
|
La visió es el sentit més important que tenim ja que la major part de la informacióde la vida quotidiana, s’estima que el 80%, la obtenim mitjançant aquesta via. No és el mateix el concepte de visió que el de vista. La vista és tant sols una petita part de tot el que engloba la visió. L’aprenentatge requereix d’unes bones habilitats visuals ja que requereix d’una bona via d’entrada d’informació per a poder arribar a una bona via de sortida en forma de coneixement. Aquest és el principal motiu per el que és necessari revisar totes les habilitats que permeten tenir bona visió en l’etapa escolar. Hem realitzat diverses proves a mode de cribratge visual en pacients de primària de tres escoles de diferents poblacions, per tant, situades en tres ambients diferents. Els cribatges els hem realitzat in situ per a que el pacient estigués situat en l’entorn en el que es troba habitualment. Per a aquest treball ens hem centrat en les habilitats d’eficàcia visual, però hem col·laborat amb una estudiant de màster que realitzava altres proves per el que podem dir que la revisió que hem realitzat als pacients ha estat completa de totes les habilitats visual. Hem presentat uns informes als pares i hem comentat personalment els casos en que hem obtingut valors anòmals que condicionarien al nen/a en el seu procés d’aprenentatge. |