Abstract:
|
ABSTRACT
How do two or more spots perform under the perception of the connection between themselves? How does their ability to exchange concepts give them a new revalorisation of the capacity to work on the perception of a wide and diverse territory that develops in space and time? The disconnection between two spots is based on other factors aside from the physical one. Spots that are not influenced by or related to each other, spots that do not present evolution, spots that do not unfold, do not approach and do not exchange perceptions, experiences or future. Autistic spots generated by indeterminate developments without a desire to generate spaces. The No spots. This precept defines the initial statement from where the study develops. The elements that work on a solution for a connection. How they perform, what they generate and how they work. The model of the connection is considered as the main element for the good development of the project over time. The case studies, both developed during the course, are the bridge and the house. Coming from two different but related concepts; one based on the need to establish links within the town itself and the other to relate town and nature.
RESUM
Com funcionen dos o més espais sota la capacitat de percebre la connexió entre ells? Com la seva habilitat d’intercanviar conceptes i elements revalora la capacitat de funcionament, generant la percepció d’espais complexes i diversos que es desenvolupen en l’espai i el temps?
La inconnexió entre dos espais parteix i s’influencia d’altres factors a part del físic. Espais que no s’afecten mútuament, espais que no es relacionen, espais que no presenten evolució, que no s’aproximen i que no intercanvien percepcions, experiències ni futur. Espais autistes generats per desenvolupaments indeterminats sense una voluntat de generar espais. Els No espais. És en aquest precepte que parteix el desenvolupament d’aquest estudi. Els elements que conformen una connexió, què comporten, què generen i com funcionen. Es planteja el model de la connexió com a element principal per al bon desenvolupament del projecte en el temps utilitzant de referents els dos projectes d’experimentació desenvolupats durant el curs, el pont i la casa. Dos casos d’estudi diferenciats: un partint de la necessitat d’establir vincles dins i entre el propi poble i l’altre de relacionar poble i natura. |