Abstract:
|
Aquest treball pretén proposar la implementació del model didàctic 4MAT, de Bernice McCarthy, per al disseny d'Unitats Didàctiques de tecnologia a l'ESO a Catalunya. Es tracta d'un model basat en el desenvolupament de competències, focus actual de l'ensenyament a Catalunya, amb pilars en la teoria de l'aprenentatge experiencial de John Dewey, el cicle d'aprenentatge de David Kolb i teories de la personalitat de Joseph Bogen i Carl Jung. 4MAT planteja l'aprenentatge com a cicle en quatre fases, a través de les quals es crea significat personal de l'aprenentatge, s'adquireixen coneixements, es practiquen habilitats, s'apliquen les capacitats desenvolupades i, finalment, es genera auto-consciència del propi aprenentatge. En aquest treball es descriu i presenta la possible aplicació del model 4MAT per al disseny d'Unitats Didàctiques de tecnologia a l'ESO a Catalunya, explicant l'adaptació del model i oferint eines (llistats d'activitats, criteris de valoració de dissenys d'Unitats) per a la seva implementació. Aquesta proposta busca facilitar la utilització del model a Catalunya per al seu estudi como a model didàctic. |