Abstract:
|
Aquest projecte parteix de la problemàtica real d’un jove servei de venda online, en el sector de la joieria i rellotgeria, sense una estratègia de màrqueting definida. El treball realitzat pretén crear un marc per a l’empresa Jarque Joiers on desenvolupar les seves campanyes de màrqueting, enfocades al seu servei Jarque Outlet, dins l’entorn digital.
El treball comença amb un primer apartat d’investigació on es crea un marc teòric el qual fonamenta la producció posterior. Es fa una primera aproximació detallant el sector de l’e-commerce i el màrqueting digital, fent especial èmfasi en l’analítica web com eix de l’hora de sistematitza els processos en aquest sector. Després es detalla la tècnica de SEM, que serà utilitzada en la producció del treball, abans explicant el funcionament dels motors de cerca i en què consisteix el SEO com a base a aquesta tècnica.
El desenvolupament del projecte es divideix en 3 parts: preproducció, producció i postproducció. En la primera fase s’ha desenvolupat l’estratègia de màrqueting digital, definint les necessitats del servei, el seu públic objectiu, els objectius de forma parametritzada i un estil gràfic per a la generació de continguts publicitaris. Després, s’ha dut a terme la planificació d’una campanya específica utilitzant com a base l’estratègia de màrqueting digital. En la fase de producció s’ha realitzat la campanya planificada i en la postproducció s’han analitzat les dades generades per tot aquest procés. Finalment, el projecte acaba amb la implementació d’una millora en el servei per tancar el procés de l’estratègia de màrqueting digital.
Els total del projecte ha generat una base on el servei Jarque Outlet pot desenvolupar la seva estratègia de màrqueting amb un enfocament únicament digital. Ha sistematitzat la forma de dur a terme les accions publicitàries a través de l’analítica en un entorn parametritzat. Finalment, les dades generades en la campanya han servit per posar en marxa aquest sistema i han marcat les línies de treball en el futur. |