Abstract:
|
El propòsit d’aquest treball és la de demostrar la importància de la feina de l’enginyer en
geomàtica i topografia tan en l’estudi inicial com en el seguiment de l’obra. En el nostre cas,
ens centrarem en l’estudi previ, el qual es sol obviar per manca de temps i les preses per
iniciar l’obra.
Aquest estudi inicial pensem que és una de les parts més importants de la nostra feina pel
que fa a l’obra civil, ja que serà aquí on ens adonarem dels errors ens els amidaments de
projecte, així com de mancances d’algunes de les partides per a la perfecta execució de
l’obra.
Per poder realitzar aquest estudi, em agafat la memòria d’un projecte real per tal de poder
analitzar-ho. El projecte en si ha estat: “Projecte Reformat de Condicionament de la
carretera Ma-2130 del PK 1+380 al PK 6+350 Tram Inca-Caimari”.
Per tal de poder iniciar l’estudi del projecte s’ha realitzat un aixecament topogràfic aplicant
els coneixements obtinguts al grau. Una vegada finalitzat aquest, s’ha iniciat l’estudi del
traçat del projecte i la creació de dues propostes alternatives per poder comparar amb els
amidaments del projecte i poder donar noves solucions. |