Abstract:
|
Per qualsevol empresa constructora, el temps que passa entre l’adjudicació d’una obra i l’inici dels treballs és temps en què el projecte constructiu no avança i , per tant, no s’aporta val or al client. P er aquest motiu és un temps que cal reduir al mínim imprescindi ble . El grup constructor espanyol en qu è es basa aquest T reball de Fi de Màster s’adjudica unes 120 obres cada any , això implica que el procés d’alta d’obres es realitza, pràcticament, de manera contínua. Aquest és un procés que té certa complexitat pel fet d e ser transversal a tot a la companyia , incloure les diferents tipologies d’obra i implicar - hi en major o menor mesura a pràcticament totes les àrees i departaments. En iniciar el projecte , la situació d’aquest procés en l’empresa estudiada és de ce rta manca de control. No existeix un procediment que defineixi les funcions i responsabilitats de cadascun dels implicats en el procés ni cap mecanisme per conè ixer en quin punt es trob a el procés d’alta de cada scuna de les obres adjudicades . A m és, hi ha un c ert desconeixement del funcionament del procés per part dels propis implicats, més enllà de les funcions que realitzen cadascun. A mb els objectius genèrics de millorar i estandarditzar el procés , el treball es desenvolupa mitjançant la descripció detallad a del procés en quatre etapes diferenciades i la representació gràfica d’aquest. A continuació s’analitza per tal de trobar les causes que provoquen diferents malbarataments que actualment allarguen la durada del procés més enllà de l’imprescindible. D’aqu est anàlisi en sorgeixen du es propostes de millora que persegueixen l’ objectiu d’eliminar o atenuar els malbarataments detectats per tal de reduir la durada del procés i augmentar - ne la qualitat i el control . A més, s’hi inclou una planificació temporal i de costos i un càlcul dels beneficis esperats de la seva aplicació per part de l’empresa. Aquest treball es basa en la teoria de reenginyeria de processos i de millora contínua ap licada als processos de negoci, és a dir, en la gesti ó de processos o Bussine s Process Management (BPM). En un context d’aplicaci ó de l’ estratègia de transformació digital per part de l’empresa, la gestió dels seus processos passa , precisament, per digitalitzar - los i automatitzar - los en la mesura del possible , per tal de fer - los més eficients, més àgils i obtenir un major control sobre ells |