Abstract:
|
La visió s’ha tornat imprescindible en l’aprenentatge ja que dues terceres parts de la informació que
aconsegueix la persona arriba pels ulls. La seva coordinació, comparació, processament i integració al
cervell farà que es pugui entendre allò que es llegeix o es veu. En la societat on vivim cada cop
s’utilitzen més els dispositius mòbils i pantalles en general per a escriure, llegir i aprendre a les escoles.
Per això nosaltres hi tenim un paper important en aquesta etapa.
L’objectiu del treball és l’avaluació de les habilitats oculomotores en nens de Primària ja que es troben
en una etapa d’aprendre a llegir, a escriure i on aprenen els coneixements bàsics per a més endavant
desenvolupar-los.
S’ha realitzat un cribatge visual en tres escoles diferents on hem fet exàmens optomètrics complerts i
posteriorment hem realitzat uns informes de cada nen als pares i una xerrada explicant els resultats.
Hem pogut detectar molts problemes en la lectura dels quals la causa era una mala motilitat ocular o
altres disfuncions de la visió binocular o acomodativa.
Així doncs, els resultats obtinguts ens confirmen que les dificultats en les habilitats oculomotores
poden afectar al rendiment escolar tant en l’etapa d’aprendre a llegir i escriure com en la d’aprendre
coneixements per a poder-los entendre i desenvolupar. |