Abstract:
|
L´objectiu del projecte és desenvolupar una proposta per a la millora del camí sense la utilització de programes informàtics específics de traçat de carreteres, sinó amb eines de càlcul convencionals, essencialment amb un full de càlcul i amb aplicacions informàtiques de disseny. Així es planteja el projecte perquè, a priori, es preveu que un traçat com el d´una pista forestal presenta suficients particularitats que caldrien ser tractades amb atenció especial, i que possiblement, programes de traçat generals per vials convencionals poden no admetre. D´aquesta manera es podrà valorar l´eficàcia d´aquestes eines com a vehicle exclusiu per la definició de la planta, alçat i tots els elements que caracteritzen els traçats particulars d´un vial com és una pista forestal. Per altra banda, la dificultat d´aconseguir una llicència d´un programa de traçat pel seu elevat cost, i el temps necessari per aprendre a desenvolupar amb soltesa una aplicació d´aquest tipus, són dos motius més que han impulsat la idea de desenvolupar aquest projecte. Un cop acabat el projecte, caldrà valorar si la relació entre el resultat del treball i el temps i esforç esmerçat valen la pena. La idea del projecte no és plantejar diverses solucions per al camí, sinó tan sols plantejar-ne una i resoldre-la mitjançant les eines de càlcul convencionals anteriorment proposades.
Paral•lelament a aquest projecte, n´hi ha un altre que proposa la rehabilitació de la caseria de Santa Susanna, i que s´ha dut a terme per alumnes dels estudis d´Arquitectura Tècnica. D´aquesta manera es dóna la possibilitat d´intercanviar dades entre els dos projectes, com ara informació gràfica de l´interior de la construcció (ja que la caseria té dos nuclis arquitectònics de recinte tancat, però amb zones descobertes) o dels voltants de la caseria, o bé informació documental de l´indret. Acabat el projecte i arribat el moment de la seva presentació, no es disposen de les dades necessàries de l´interior dels nuclis oberts de la caseria, per la qual cosa aquestes dades queden pendents d´afegir-se en el futur per part dels esmentats alumnes. |