Title:
|
The future of the connected vehicle; El futuro del vehículo conectado; El futur del vehicle connectat
|
Author:
|
Cano Tay, Martí
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Telemàtica; Paradells Aspas, Josep |
Abstract:
|
Las tecnologías de vehículo conectado (V2X), que incluyen la conectividad entre vehículos (V2V), entre vehículos y peatones (V2P), y entre vehículos e infraestructura (V2I/N), mejorarán la seguridad vial i la eficiencia en la gestión del tráfico. Existen dos propuestas: el IEEE802.11p y el LTE. El objetivo de este trabajo es el de dar una opinión sobre la evolución de las comunicaciones vehiculares, especialmente aquellas basadas en LTE, y de analizar y proponer requerimientos para esta tecnología. Se han asumido diferentes escenarios y parámetros para ser probados mediante un código programado en Matlab, dando como resultado unos requerimientos de retardos y capacidades. Después de un análisis bibliográfico y de hacer las simulaciones, este documento concluye que, a pesar de que el LTE-V2X es adecuado para situaciones poco complejas, hace falta aún muchas mejoras i adelantos para poder soportar aplicaciones de seguridad para vehículos, algo que se espera que haga el 5G. |
Abstract:
|
Les tecnologies de vehicle connectat (V2X), que inclouen la connectivitat entre vehicles (V2V), entre vehicles i vianants (V2P), i entre vehicles i infraestructura (V2I/N), milloraran la seguretat a la carretera i l'eficiència en la gestió del trànsit. Hi ha dos tecnologies proposades: l'IEEE802.p i l'LTE. L'objectiu d'aquest treball és el de donar una opinió sobre l'evolució de les comunicacions vehiculars, especialment les basades en LTE, i d'analitzar i proposar requeriments per aquesta tecnologia. S'han assumit diferents escenaris i paràmetres per a ser provats mitjançant un codi programat amb Matlab, donant com a resultats uns requeriments de retards i capacitats. Després d'un anàlisi bibliogràfic i de fer les simulacions, aquest document conclou que, tot i que l'LTE-V2X és adequat per situacions poc complexes, cal fer encara moltes millores i avenços per poder suportar aplicacions de seguretat per a vehicles, cosa que s'espera que faci el 5G. |
Abstract:
|
Vehicle-to-everything (V2X), including vehicle-to-vehicle (V2V), vehicle-to-pedestrian (V2P), vehicle-to-infrastructure (V2I) and vehicle-to-network (V2N), will improve road safety and traffic efficiency. Two technologies are available to support this applications: IEEE's 802.11p and 3GPP's C-V2X. The aim of this thesis is to give an opinion on the evolution of the communications between vehicles, especially the ones based on LTE, and to analyze and suggest basic requirements for this technology. Some assumptions for C-V2X parameters and scenarios has been made to be tested with a program developed with Matlab, resulting in delay and capacity recommendations for a proper performance. After both literature and simulations have been analysed, this document concludes that, although LTE-V2X performs well in low density scenarios, further improvements need to be developed for this technology to be able to support safety-related applications, which is expected to be done by 3GPP's Release 15. |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació -Motor vehicles -Computer networks -V2X -LTE -802.11p -IEEE802.11p -vehículos -vehicle -Vehicles de motor -Ordinadors, Xarxes d' |
Rights:
|
S'autoritza la difusió de l'obra mitjançant la llicència Creative Commons o similar 'Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada'
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|