Abstract:
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The main objective of this Final Degree Project is to study a predominant airline at a given airport during a specific period. For the study, different data obtained directly from AENA are used since during the whole procedure of conducting this study, there has been constant access to different data that only this company has. In order to obtain optimal and coherent results, certain characteristics and limitations have been defined so as not to alter the study to be carried out as files with incomplete or unclear information. The programs used for the study have been Matlab and Excel since they are two very powerful tools that allow to make several simulations with the quadrants of operations of different days that AENA has provided for this study. In this way the study is limited to observe, analyse, corroborate and conclude the data obtained by the airport. The main contribution of this TFG is the predominant behaviour of an airline in an airport and its main weaknesses. This allows a different and more technical approach, with studies and simulations, on the performance of an airline in a limited period of time. Finally and with the aim of evaluating the ins and outs of what happens in a given airport, two branches of study are presented which differ in technical analysis and simulations. All the results are conveniently exposed in order to obtain relevant conclusions. In addition, graphics are created with the aim of creating a better visualization of the results. As the results show, the methodology used serves to affirm or disprove different predefined assumptions about the performance of some companies in an airport environment. |
Abstract:
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El objetivo principal de este Trabajo de Final de Grado es estudiar una aerolínea predominante en un aeropuerto dado durante un periodo concreto. Para el estudio se utilizan diferentes datos obtenidos directamente de AENA ya que durante todo el procedimiento de realización de este estudio, ha habido acceso constante a diferentes datos que solo esta empresa tiene.
Para obtener resultados óptimos y coherentes, se han definido unas características y limitaciones para no alterar el estudio a realizar, como ficheros con información incompleta o poco clara. Los programas utilizados para el estudio han sido Matlab y Excel ya que son dos herramientas muy potentes que permiten hacer varias simulaciones con los cuadrantes de operaciones de diferentes días que AENA ha proporcionado para dicho estudio. De esta manera el estudio se limita a observar, analizar, corroborar y concluir los datos obtenidos por parte del aeropuerto.
Como principal aportación de este TFG se estudia el comportamiento predominante de una aerolínea en un aeropuerto y sus principales puntos débiles. Con esto se permite dar un enfoque diferente y más técnico, con estudios y simulaciones, sobre la actuación de una aerolínea en un periodo de tiempo acotado.
Finalmente y con el objetivo de evaluar los entresijos de lo que sucede en un aeropuerto dado, se presentan dos ramas de estudio las cuales se diferencian en análisis técnico y simulaciones. Todos los resultados están convenientemente expuestos con el fin de obtener conclusiones relevantes. Además se crean graficas con el objetivo de representar una mejor visualización de los resultados.
Como demuestran los resultados, la metodología empleada sirve para afirmar o desmentir diferentes hipótesis predefinidas sobre la actuación de las algunas compañías en un ámbito aeroportuario. |