Abstract:
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The main purpose of this project is to extract different visualizations of the air traffic network, at the present and in future, in Europe thanks to the creation of visualization tools and the computation of network indicators. To do so, the Eurostat database is used and extensive codes are programmed, to compare, filter and represent these values in matrices and plots. In addition, studies from different sources are analyzed and network indicators are computed in order to elaborate an exhaustive study of the properties of the current network. Once the current situation of European airspace has been analyzed, air traffic visualizations are computed with Rstudio and Maltab. Therefore, conclusions are drawn by relating variables such as the number of passengers, income per capita and population density for each major airport in the network. Subsequently, applying all the information collected, a prediction for the future of the air traffic network in Europe is studied and analyzed. This has been possible considering the analysis of Eurocontrol and IATA studies and the extrapolation of data from the incidence matrices. Likewise, factors that will affect the development of the network and the aeronautical sector in a positive and negative manner are evaluated. The results obtained show that by 2040, a considerable increase in air operations is estimated, driven by a better distribution of the passenger load in the nodes of the network, new technologies and international political cooperation. The displacement of the power axis of the air traffic network to the East is analyzed as well. |
Abstract:
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El objetivo principal de este trabajo es extraer diferentes visualizaciones de la red de tráfico aéreo, actual y futura, en Europa mediante la creación de herramientas de visualización y del cálculo de indicadores de red.
Para ello se emplea la base de datos de Eurostat y se programan códigos extensos que cotejan, filtran y representan dichos valores en matrices y plots. Además, se analizan estudios de distintas fuentes y se computan indicadores de red con el fin de elaborar un estudio exhaustivo de las propiedades de la red actual.
Una vez analizada la situación actual del espacio aéreo europeo, se elaboran visualizaciones del tráfico aéreo mediante programación con Rstudio y Maltab. De esta forma se extraen conclusiones relacionando variables como el número de pasajeros, renta por habitante y densidad de población para cada aeropuerto principal de la red.
Subsiguientemente, aplicando toda la información recaudada, se elabora una predicción de la evolución de la red de tráfico aéreo en Europa. Esto ha sido posible mediante el análisis de estudios de Eurocontrol e IATA y la extrapolación de datos de las matrices de incidencias. Asimismo, se evalúan factores que afectarán en el desarrollo de la red y en el sector aeronáutico de forma positiva y negativa.
Los resultados obtenidos muestran que para 2040, se estima un incremento considerable de las operaciones aéreas impulsado por una mejor distribución de la carga de pasajeros en los nodos de la red, las nuevas tecnologías y la cooperación política internacional. Se analiza también el desplazamiento del eje de poder de la red de tráfico aéreo hacia el Este. |