Abstract:
|
In this project the implementation and methodology of a new maintenance system for Volotea will be studied. First, the company will be presented and the different types of maintenance that are carried out in the aeronautical sector. Then, the current system of maintenance that Volotea uses will be discussed with its main drawbacks and, in order to solve any misunderstanding, an example will be presented. The objectives of the project will be presented in the same section. These objectives are the following: avoid that an airplane could leave a maintenance check with a defect because of missing parts or MH on that base, study the behavior of the aircrafts and if their efficiency improves, therefore its lifespan and if there will be a reduction on MH with a gain on efficiency in the hours of their performance. Once the Excel provided by AIRBUS has been analyzed, all maintenance tasks are classified into a new Excel that is attached to annexes with the 4 maintenance blocks that Volotea will perform. Once all the tasks to do are classified, an approximation of the time required for its performance and the workload (Man Hour) of technicians can be estimated. With the intention of preventing the lack of materials in the bases for the realization of the tasks of maintenance and, as a calendar to know when and where they will be carried out, a Planning with all the aircrafts will be created. This Planning will be divided on the weeks of the year and the two bases where the blocks will be performed are going to be differenced by colors. As a vision of the effort behind this whole study there will be a section dedicated to the hours invested in the realization of the project. During these hours both the hours of search for information and the drafting of the document will be taken into account. Finally, the conclusions of the paper will be presented discussing whether the objectives presented at the beginning of the document have been achieved or not and if the benefits theoretically presented of A-Checks can be achieved by Volotea on 2019. The achieved objectives have been mostly positive, because thanks to the creation of the calendar will avoid the possibility of don’t having enough materials or not enough MH prepared for that check while thanks of the implementation of A-Checks the MH on the whole year will be reduced. However, a dispatch of an airplane with a defect that does not modify the airworthiness because of missing material will still be totally possible. Regarding the expectation of an increase on efficiency and a wider lifespan on each aircraft, due to the fact that this project is only for 2019, this issues cannot be seen because these are long-term aspects. |
Abstract:
|
En aquest projecte s’estudia l’ implementació i la metodologia d’un nou sistema de manteniment per a Volotea.
Primerament es presenta la companyia i els diferents tipus de manteniment que es donen a terme en el sector aeronàutic. D’aquesta manera es podrà presentar el sistema actual de manteniment que la companyia utilitza amb els seus principals inconvenients. Com a mètode per aclarir la situació actual s’utilitza un exemple. Els objectius del projecte es presentaran al mateix apartat. Aquests objectius són: evitar que un avió marxi d’una revisió amb algun defecte, ja sigui important o no, per falta de material o per no tenir suficients operaris, comprovar si aquest tipus de manteniment millorarà l’eficiència dels avions i, amb això, la seva vida útil i reduir les hores de treball dels operaris i que, les hores que facin, siguin més eficients.
Un cop s’ha analitzat l’Excel proporcionat per AIRBUS amb totes les tasques de manteniment es classifiquen en un nou Excel que s’adjunta a annexes amb els 4 blocs de manteniment que Volotea realitzarà.
Un cop totes les tasques a fer estiguin classificades es podrà fer una aproximació del temps que es destinarà a la realització d’aquestes i, per tant, es podrà fer una aproximació de temps total de cada bloc de manteniment i de càrrega de treball per els operaris.
Amb l’ intenció de prevenir la falta de materials a les bases per a la realització de les tasques de manteniment i, com a calendari per saber quan i on es realitzaran, es crearà un Planning amb totes les aeronaus. Aquest Planning es dividirà en setmanes de l’any i es diferenciaran les dues bases on es faran els blocs amb colors.
Com a visió de l’esforç darrere de l’estudi hi haurà un apartar dedicat a les hores invertides a la realització del projecte. En aquestes hores es tindran en compte tant les hores de recerca d’informació com al propi redactat del document.
Finalment es presentaran les conclusions del treball discutint si els objectius presentats al principi del document s’han assolit o no i si els beneficis teòrics del manteniment per A-Checks poden ser assolits durant el 2019 per Volotea. Els objectiu obtinguts han sigut majorment positius, ja que gràcies al calendari creat s’evitarà la falta de material a les bases i es aconseguirà reduir la mà d’obra durant l’any. Lamentablement, encara es podran trobar situacions on es despatxi un avió amb un defecte, sempre i quan aquest no afecti a la aeronavegabilitat. Respecte l’augment de la vida útil de l’avió i de la millora d’eficiència que pot guanyar amb el nou programa de manteniment, al ser un estudi de només 2019, no es podrà comprovar. |