Abstract:
|
En aquest projecte es realitza l’estudi i el disseny d’un carro intel·ligent per a supermercats. L’objectiu és aconseguir un carro d’allò més funcional i estètic, combinant-lo amb les noves tecnologies i traient el màxim profit de les seves prestacions actuals i adherides. Així doncs, el primer pas és el plantejament de la problemàtica, la qual en aquest cas és la pobre funcionalitat que li donem a aquest objecte i, en alguns casos, deixadesa estètica. Per tant, s’inicia el procés de disseny realitzant un Brainstorming sobre el paper millorant i afegint funcions que se li podrien atribuir a aquest producte. En conseqüència d’això, s’obté un Mindmap en el qual es col·loquen totes aquelles característiques que disposarà l’objecte. En segon lloc, és vital la realització d’un estudi envers la situació i disseny actual del producte en qüestió. Com són actualment els carros, quina forma tenen, quines funcions realitzen, en quins llocs es troben, la quantitat d’ells dels que es disposa, les seves mides... són tot un seguit de preguntes que caldrà respondre per tal de disposar d’un punt de sortida. A més a més, és molt important saber l’opinió dels usuaris sobre els carros actuals envers les característiques esmentades. Seguidament, a partir del Brainstorming, el Mindmap i l’estudi de característiques es realitza un treball gràfic de disseny In-Out on es plasmen totes les idees possibles i, a continuació, Out-In, on s’agafen com a punt de sortida dissenys més actuals afegint-hi noves característiques. Aquest apartat queda recollit en el dossier gràfic. Un cop es disposa de totes les idees i característiques de forma gràfica, es realitza una tria d’aquelles que es consideren indispensables per al disseny final i s’integren totes en un de sol, el qual serà el producte final. Aquest és prematur i patirà diversos canvis, però compleix totes les característiques que es volen donar a l’objecte. Així doncs, es comença a realitzar un estudi antropomètric el qual defineix les mesures generals de l’objecte a fi de que sigui ergonòmic. Aquest procés condiciona tot el disseny del producte. A continuació, s’inicia el disseny de cada mòdul del producte seleccionant el material més adequat, les seves mesures, els seus mecanismes, l’estudi de tensions, etc. És a dir, totes les característiques que fan de l’objecte un producte produïble. Finalment, tot es resumeix en els plànols tècnics de fabricació i l’estudi econòmic, on queden totes i cadascuna de les peces del producte amb el seu procés de muntatge i, per altra banda, els costos que això comporta. Com a conclusions, obtenim un objecte que obra el camí per a realitzar un pas més en la tecnologia aplicada als supermercats i als hàbits dels usuaris, és a dir, una nova manera d’entendre el procés de compra i realitzar-lo. |