Título:
|
Identitat estética en la hipermodernitat. El cas de “Cambio radical”
|
Autor/a:
|
Anyo, Lluís; Rocamora, Josep M.
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna |
Abstract:
|
Media consumption imposes models and norms on the individual, who is abandoned to his destiny but constrained to follow it in the same physical identity: his own body. The aesthetic identity can turn into the normalization of the body under the appearance of the search for personal happiness and success as a result of social imperatives, expressed in products like Cambio radical (Extreme Makeover). |
Fecha de creación:
|
2007 |
Materias (CDU):
|
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
Materia(s):
|
Mitjans de comunicació de massa Estètica Societat |
Derechos:
|
© Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. Tots el drets reservats. |
Páginas:
|
7 p. |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
|
Publish at:
|
Trípodos, núm. 21, 2007
|
Compartir:
|
|