Abstract:
|
La primera part del TFM ha estat una reflexió basada en una recerca d'informació per explicar amb profunditat l'Aprenentatge i el Treball Cooperatiu, quins són els seus principis, que el diferencia dels Grups d'Aprenentatge Tradicional, quins tipus hi ha, tècniques utilitzades en aquest TFM i les raons que el justifiquen a l'hora de la seva elecció. La segona part i més important, va consistir en l'aplicació a l'aula a través d'una unitat didàctica i el projecte vinculat, traient uns resultats basats en evidències que s'han obtingut mitjançant els assoliments avaluats, enquestes i la pròpia observació del dia a dia. Es va pretendre comprovar si realment és efectiu l'Aprenentatge i el Treball Cooperatiu; valorar l'experiència amb resultats. La unitat didàctica i el projecte no han estat la finalitat del TFM, sinó la via per poder aplicar-ho a classe. És un estudi de cas, amb dues línies de 1r d'ESO. No es va poder comparar fer la mateixa unitat i projecte amb un treball en grup convencional ja que el cooperatiu és part fonamental de la unitat didàctica. Aquesta comparativa es va fer respecte una primera activitat. A través de l'avaluació de l'experiència s'han extret propostes de millora i conclusions. |