Abstract:
|
Actualment, les noves tecnologies i les pantalles en general són presents a les vides de l'alumnat de secundària. Els seus efectes es presenten sovint com a negatius, amb certs prejudicis tecnòfobs en alguns casos, però amb la percepció dels efectes negatius pel rendiment escolar dels alumnes, sense, no obstant, haver-se realitzat estudis empírics suficients que sustentin moltes de les hipòtesis que es plantegen des de determinats sectors, acadèmics, polítics i professionals de l'educació. És per això que el present Treball Final de Màster (TFM) pretén avaluar si existeixen diferències estadístiques significatives en el rendiment acadèmic en funció de l'ús de les pantalles. Aquest TFM ha permès evidenciar l'existència de correlacions estadísticament significatives entre la nota de l'assignatura de tecnologia i el temps d'utilització de la consola, el mòbil i l'ordinador, i entre la nota mitjana de l'alumne i el patró d'ús de la pantalla en l'ús de la televisió i del mòbil. Pel que fa als continguts es van reportar diferències estadísticament significatives entre la nota de l'assignatura de tecnologia i la visualització o no de programes de telerealitat, de varietats, infantils, esportius i nocturns, l'ús o no de videojocs d'estratègia, esportius i shooter, la utilització o no d'aplicacions mòbils utilitàries o jocs, i la utilització i/o visualització de programes o continguts de xarxes socials o jocs. |