Abstract:
|
L'entrada en vigor del Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD) el 25 de maig de 2018 introdueix noves restriccions en quant a la confidencialitat de les dades de l'alumnat. L'estudi identifica en un reduït entorn del Baix Llobregat quina afectació ha suposat en els seus centres educatius l'aplicació del nou RGPD en quant a la coneixença dels canvis que suposa i la seva adaptabilitat, però també si hi ha alguna de les novetats que afecti directament en com el professorat imparteix les classes o prepara qualsevol tipus d'activitat. L'anàlisi dels resultats d'aquest treball permet afirmar que hi ha professorat que no s'embarca a fer segons quins tipus d'activitats per tal de no incomplir la normativa, encara que no és del tot generalitzat. També es detecta que hi ha molts dels enquestats que no coneixen la normativa del tot. La població de l'estudi ha estat de 37 professors i professores de primària d'escoles de la Mancomunitat de la Fontsanta. |