Abstract:
|
Aquesta memòria té com a punt de partida la meva estada al centre d'ensenyament durant l'assignatura de Pràcticum del Màster. Dels resultats obtinguts d'una avaluació del desenvolupament de les activitats d'ensenyament-aprenentatge a 3r d'ESO podem concloure que al 2n trimestre l'assignatura de Tecnologia s'està desenvolupant amb èxit amb una metodologia ABP. El plantejament no intenta resoldre el nombre d'alumnes per aula, la carència de professors per Atendre la Diversitat, sinó que intentarà, estudiar l'aplicabilitat i adaptar la metodologia ABP per una modalitat semi-presencial (Blended Learning) en un Entorn Virtual d'Aprenentatge (EVA) per millorar una activitat docent del centre. Semi-presencialitat seran les activitats fora del centre amb un component de Flipped Classroom. La proposta està relacionada amb la "UD: Els Motors de combustió aplicats al transport i la seva evolució" i té com a eix instrumental la sostenibilitat. L'avaluació s'efectuarà mitjançant rúbriques per les tasques encomanades, amb qüestionaris pel procés d'ensenyament-aprenentatge i amb un anàlisi de variància (ANOVA) pel procés de la implementació de l'ABP-BL. El desenvolupament d'aquestes metodologies als centres poden ser molt positives, ja que incentiva de forma perenne l'autonomia i l'autoaprenentatge. Actualment és evident que la gran majoria dels centres públics no estan adaptats al seu entorn, fet que pot produir una escletxa metodològica amb els centres de titularitat concertada o privada. |