Abstract:
|
La programació és una tecnologia favorable de l'àmbit STEAM, que permet treballar de forma aplicada, fomenta la creativitat i estimula l'autoaprenentatge dels alumnes. Els capacita per ser creatius, autònoms i eficients. A més, facilita el treball competencial ja que és molt transversal perquè té múltiples connexions amb altres disciplines com el control automàtic, la robòtica o l'electrònica. D'altra banda, sí que és important i responsabilitat del docent el fet de dotar als alumnes de l'eina més adequada a cada moment. Tot i els avantatges que ofereixen la programació i la robòtica com a eina d'aprenentatge, hi ha molts centres educatius que a dia d'avui encara no s'han iniciat en aquesta tecnologia. És objecte d'aquest TFM ajudar-los en aquest camí. Per aconseguir-ho, s'entrevistarà a una colla d'experts: professors que treballen amb Arduino a l'escola. Mitjançant el seu testimoni es buscarà obtenir estratègies i si pot ser, també recursos per tal d'introduir plaques controladores de codi obert a les aules. A més, es recolliran els recursos didàctics ordenats per dificultat. |