Abstract:
|
La idea original d'aquest treball fi de màster neix de la voluntat d'introduir noves tecnologies que actualitzin l'entorn en que s'imparteixen els ensenyaments, de manera que puguin resultar més atractius i alhora més motivadors pels estudiants. S'ha considerat la realitat augmentada com la tecnologia amb més potencial didàctic per ser introduïda al taller de mecanització. El punt de partida d'aquest treball, ha consistit en una enquesta realitzada entre professorat que en l'actualitat exerceix la docència en l'especialitat de Mecanització, ja sigui com a professor teòric o de taller. Les qüestions plantejades s'han focalitzat en les metodologies d'ensenyament-aprenentatge emprades a l'aula i el nivell d'implantació d'eines TIC/TAC en la presentació de continguts. En darrer terme, el grup de professors que han manifestat conèixer la realitat augmentada l'han reconeguda majoritàriament com un recurs viable al taller. S'ha prosseguit a dotar d'un entorn de realitat augmentada tres activitats que formen part de les programacions del cicle de Mecanització. Al plantejament de les activitats l'ha seguit un anàlisi DAFO. La següent etapa ha consistit en constituir un grup de discussió format per docents de l'especialitat amb experiència al taller i s'han debatut els punts favorables i desfavorables que poden esperar-se en la seva implantació en l'aula. Per concloure, s'han planificat i temporitzat les dues activitats que comporten un grau d'innovació major tractant-se del taller. |