Abstract:
|
Aquest TFM dissenya un projecte transversal relacionat amb la sostenibilitat per dur-lo a terme a l'escola on s'ha fet el pràcticum, com a itinerari d'aprenentatge dins d'un Projecte de Treball Cooperatiu i Interdisciplinari, i dins del Projecte Escola Verda, que promou una escola sostenible i transmet els valors de la sostenibilitat als alumnes mitjançant projectes. El desenvolupament de les accions descrites al TFM ha estat tutelat per l'equip d'experts d'ambdós projectes existents al centre. El TFM planteja un disseny per a 3r d'ESO i involucra les assignatures de Tecnologia, Biologia i Geologia, Física i Química, Ciències Socials i Educació Visual i Plàstica. L'Escola ha manifestat interès a implementar-lo, encara que l'aplicació hagi estat parcial, ja que el curs estava començat i ja s'havien programat els continguts per a aquests projectes. En el TFM es proposa la reorganització d'un espai existent al centre per situar jocs interactius, així com el mobiliari, dissenyats perquè els alumnes i professors juguin, aprenent sostenibilitat des de les diferents assignatures atès que els jocs estaran estretament relacionats amb els continguts dels blocs curriculars d'aquestes assignatures. Els alumnes donaran resposta amb les seves creacions i intervencions a la pregunta de fons de l'eix vertebrador del projecte: Com puc reduir la meva petjada ecològica? |