Abstract:
|
Aquest treball s'ha iniciat amb una revisió de l'estat del coneixement. En primer lloc s'ha fet un estudi de la definició de creativitat i les fases del procés creatiu. En segon lloc, s'ha estudiat el procés tecnològic, ja que en el seu desenvolupament la creativitat hi juga un paper important i es considera una bona eina per a treballar-la amb els alumnes. S'han analitzat les etapes que el composen segons diferents autors i quines coincidències o diferències hi trobem. Una vegada estudiada la creativitat i el procés tecnològic s'ha fet un estudi del seu aprenentatge i quins factors hi tenen influència. Posteriorment, s'ha estudiat l'avaluació de la creativitat veient quines posicions tenen els autors estudiats i reflexionant sobre rúbriques ja publicades per a la seva avaluació. Partint dels aspectes analitzats, s'han generat dues rúbriques sobre l'avaluació de la creativitat, una dedicada a l'autoavaluació dels docents per a generar un clima adient a l'aula, i una altra dedicada a avaluar el grau de creativitat de cada alumne. Finalment, s'ha programat una unitat formativa (UF) en la que els resultats d'aprenentatge i els criteris d'avaluació surten de les rúbriques creades. En aquesta UF es vol fer treballar als estudiants la creativitat a partir d'un procés de disseny d'escenografia, tot seguint els passos del procés tecnològic i avaluant els diferents aspectes de la creativitat resultants de la investigació realitzada al marc teòric. |