Abstract:
|
En aquest projecte es presenta una proposta de projecte interdisciplinari per a potenciar les competències STEM a secundària, utilitzant la tecnologia com a eix integrador i emprant metodologies d'aprenentatge basat en problemes i aprenentatge cooperatiu per al seu desenvolupament. Primerament es presenta la problemàtica a resoldre o el context, juntament amb el desenvolupament de tot el marc teòric on es recolza el projecte. En segon lloc, es presenten diversos escenaris que tenen com a nucli integrador la tecnologia, per finalment acabar creant un projecte de 2n curs de l'ESO que relacionarà els currículums i conceptes de Matemàtiques, Física i Química i Tecnologia. Es proposa una estructura de projecte, una temporització i una sèrie d'activitats recollides en una graella de programació. L'estructura i programació del projecte permet que l'alumne adquireixi una sèrie d'habilitats necessàries en el segle XXI que li serviran per la seva inserció en la societat adulta i laboral, que cada cop demana més perfils que dominin les disciplines STEM en un conjunt, sobretot en el camp de les enginyeries. Per la implementació d'aquesta tipologia de projectes, és imprescindible la coordinació entre els docents de les diverses disciplines implicades per a fer una bona relació de continguts curriculars i un bon seguiment de la posada en marxa, evolució i avaluació final per a la introducció de millores. |