Abstract:
|
La demanda de personal treballador amb formació superior tecnològica actualment és ja molt elevada i les futures previsions asseguren que la demanda anirà en augment. Les tecnologies aplicades, per exemple, avui dia inclouen camps tants extensos com l'economia, la medicina, l'arqueologia, la publicitat o la lingüística entre d'altres. L'objectiu principal d'aquest treball és donar a conèixer iniciatives existents per fer visibles i atractives les aplicacions de la tecnologia en els diversos camps d'especialització dels centres de recerca de Catalunya. Dins de l'abast de l'estudi, s'inclou el disseny d'una nova activitat docent que uneix els continguts específics de l'àmbit cientificotecnològic com són les matemàtiques i la informàtica i els continguts d'educació ambiental. Hi ha participat alumnat de secundària conjuntament amb un equip de recerca d'una universitat pública de Catalunya. L'activitat ha donat lloc a uns resultats que s'analitzen en aquest treball. El treball s'adreça al professorat i alumnat de secundària per tal d'oferir-los una visió real d'STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Es volen oferir exemples d'iniciatives encoratjadores i enfocades a ajudar al màxim possible els joves, en la presa de decisió de la seva carrera professional. |