Abstract:
|
El TFM que proposo, seria plantejar el curs basant-nos en el ABP ( Aprenentatge Basat en Projectes i Problemes). Crec que seria una motivació força important amb l'alumne tipus que tenim.: alumnat que no ha acabat per diversos motius la ESO i s'ha quedat "despenjat". Aquesta proposta crec que els farà veure que els aprenentatge que van assolint al llarg de tot el curs, són fruit de la resolució dels problemes que es plantegen en el mon real i de la col·laboració entre els companys. Per això es proposa: 1. En primer lloc el docent faria una introducció teòrica, on prèviament s'haurà avançat un dossier que complementarem amb el visionat de vídeos i exemples gràfics. 2. Un cop assolida aquesta part teòrica, faríem unes activitats bàsiques i molt simples per a que veiessin la seva aplicació pràctica. 3. Posteriorment els alumnes faran una "maqueta" del projecte final per assegurar-nos la seva viabilitat. 4. Per últim, dins del Projecte Integrat, tot alumne de PFI ha de fer en 40h el mecanisme "clawmachine" DEFINITIU. Què aprendrà un cop finalitzat? Sabrà treballar de manera autònoma quan ho requereix. Desenvoluparà el seu "compromís" i el respecte per la diversitat d'opinions. Sabrà dissenyar els elements necessaris pel seu projecte. Sabrà fabricar tots els elements bàsics que necessita: bieles, estructures,manovelles,... Sabrà manipular els diferents materials: foradar ferro, foradar alumini, roscar els materials... Sabrà fer croquis i dibuixos bàsics, per a poder fabricar totes les peces i muntar el conjunt. |