Abstract:
|
Aquest projecte té com a objectiu posar en marxa una Oficina de Serveis Tecnològics per tal de donar suport al professorat dels estudis del Màster de Formació de Professorat de Secundària i Formació Professional en format semi-presencial impartits a la Facultat d'Informàtica de Barcelona. En el marc de la pròpia Oficina, s'estableixen una sèrie de mesures de comunicació i de classificació d'incidències o problemes adients per a millorar el flux d'informació i, per fer això, es formalitza l'Oficina seguint la normativa ITIL que posa de manifest una sèrie de funcions i processos per mantenir un correcte funcionament, seguint així la normativa dels altres nivells de servei tècnic de la Universitat Politècnica de Catalunya. D'altra banda, s'estableix un marc comú d'us per a les persones que imparteixen continguts al Màster, per tal d'unificar el criteri al emprar la plataforma en línia. I això com a pas previ per donar suport com a Oficina de Serveis Tecnològics, ja sigui resolent dubtes o formant en l'ús d'eines digitals, millorant així la competència digital docent del professorat del Màster. En l'àmbit de la formació i el suport s'han resolt els dubtes de caràcter funcional que pertanyien al àmbit d'acció de l'Oficina, i escalat a altres nivells els tècnics o funcionals més de gestió. També s'ha ajudat a mantenir l'estàndard de qualitat que es va definir al marc comú i s'han creat nous recursos en forma de guies audiovisuals per atendre els dubtes i per explicar funcionalitats que es consideren rellevants per aprofitar millor la plataforma. L'activitat realitzada des de l'Oficina ha estat requerida per un 75% del professorat, el que demostra la necessitat del servei, i aquesta feina ha estat valorada positivament o molt positivament per la totalitat del professorat que l'ha requerit. |
Abstract:
|
This project aims to create a Technology Services Office in order to support the teaching staff of the Master's Degree in Teacher Training of Secondary and Vocational Education in semi-face-to-face format taught at the Faculty of Computer Science of Barcelona. Within the framework of the Office itself, a series of measures of communication and classifica-tion of incidents or problems are established to improve the information flow and, to do this, the Office is built based on the ITIL regulation that uses a series of functions and processes to main-tain a correct functioning, following the regulations of the other levels of technical service of the Polytechnic University of Catalonia. On the other hand, a common framework of use is established for the Master's Degree teaching staff, in order to unify the criterion when using the online platform. And this as a previous step to offer support as a Technology Services Office, either by solving doubts or by teaching in the use of digital tools, therefore improving the digital teaching competence of the Master's faculty. Regarding training and support, the doubts of functional nature that belonged to the scope of the Office have been resolved, and the technical or management level functional ones are scaled to other levels. It has also helped to maintain the quality standard that was defined in the com-mon framework and new resources have been created in the form of audio-visual guides to an-swer the doubts and to explain features that are considered relevant to improve the use of the platform itself. The activity carried out by the Office has been required by 75% of the teaching staff, which demonstrates its usefulness, and this work has been valued positively or very positively by the totality of the teaching personnel that required it. |