Abstract:
|
El present treball de fi de grau té com a objectiu analitzar quins canvis a la metodologia docent es poden aplicar per millorar els resultats de l’aprenentatge dels estudiants de l’assignatura de Mecànica dels medis continus del grau en Enginyeria en Tecnologies
Industrials.
La metodologia emprada ha sigut la captació d’informació dels estudiants mitjançant enquestes i entrevistes personals, assistència a algunes classes, anàlisi d’exàmens parcials i finals, lectura de bibliografia relacionada amb l’assignatura i de metodologies d’aprenentatge i cerca de material audiovisual per a millorar la comprensió dels conceptes introduïts.
El resultat final ha estat diferent en funció dels apartats del contingut de l’assignatura. Les diferents alternatives que es proposen són: fer primer la teoria i després alguna activitat que clarifiqui els conceptes; plantejar el problema per a que els estudiants l’analitzin amb els coneixements que tenen i l’intentin solucionar i després explicar la teoria relacionada; veure la teoria a través d’un exemple; afegir material audiovisual de
suport i exemples d’aplicació real dels conceptes per a la millora de la comprensió; i per últim, s’ha donat com a opció introduir el treball que han de realitzar els alumnes a les classes de l’assignatura.
Com a conclusions d’aquest treball s’ha vist que és molt difícil trobar alternatives a la docència tradicional i que si bé és cert que amb nou material docent, audiovisual i altres, es pot millorar la comprensió, és imprescindible la figura del professor i la seva interacció amb l’estudiant. |