Abstract:
|
L’objectiu d’aquest treball és optimitzar una simulació computacional que estudia el comportament del gas natural liquat (LNG), dins d’un dipòsit criogènic, amb fluxos de calor entrants. A dia d’avui, el LNG és una bona alternativa als actuals combustibles utilitzats, com el Diesel, per a propulsar camions de transport classificats com a HGV “Heavy Goods Vehicle”. El problema resideix en la temperatura a la qual s’ha d’emmagatzemar el LNG per mantenir-lo en estat líquid, d’uns 135-140K en condicions de treball. Per ben aïllats que estiguin els dipòsits criogènics és impossible evitar l’entrada de certa quantitat de flux de calor en ells. Quan s’escalfa el dipòsit, el LNG s’evapora generant una sobre pressió, la qual ha de ser compensada mitjançant una ventilació de gas natural a l’atmosfera (amb alts continguts de gas metà, un gas d’efecte hivernacle). Així doncs cal estudiar concretament quan es donen aquestes ventilacions i en quines circumstàncies, entre altres paràmetres d’estudi.
La optimització del mètode de càlcul es realitzarà amb el programa ANSYS Fluent com a simulador computacional. Es pretén provar diferents models de càlcul i definir quin és el més adequat per a les simulacions que es volen fer, tenint en compte factors crítics com la velocitat de càlcul o l’exactitud de les simulacions realitzades. |