Abstract:
|
L’objectiu d’aquest treball és estudiar i caracteritzar el procés d'adsorció-desorció del vapor del Gas Natural Liquat -LNG en endavant- provinent del dipòsit en transports Heavy-Duty. L’evaporació del LNG es degut a l’ingrés de calor pel contrast de temperatures entre l’exterior i l’interior del dipòsit. Com que el volum del dipòsit es manté constant, el combustible s’eleven la pressió i la temperatura. Quan s’assoleix la pressió màxima de tarat del dipòsit aquest vapor s’ha de ventilar. Si s’alliberés a l’atmosfera no s’estarien reduint les emissions contaminants, objectiu principal d’aquest sistema. És per això que aquest vapor s’ha de recuperar a través d’algun sistema i tornar a reintroduir-se per a ser aprofitat. Aquest sistema de recuperació s’anomena BOGRS (Boil-Off Gas Recovery System), i es basa en l’adsorció del vapor del LNG sobre monòlits de carbó activat - AC en endavant -.
La metodologia d’aquest treball es basa primerament en estudiar les teories que defineixen l’adsorció, totes les peculiaritats d’aquest procés, les propietats del LNG, les del AC i com interactuen entre ells. Un cop aquesta base teòrica és assolida ja es pot afrontar la simulació CFD d’aquest procés. |