Abstract:
|
Aquest Treball Fi de Grau és l’elaboració d’un Pla de Negoci per a la creació i posterior posada en marxa d’una acadèmia d’idiomes a la ciutat de Sant Cugat del Vallès. Per a iniciar un projecte empresarial, és important fer aquest tipus d’estudi per analitzar, per un costat, l’organització dels passos necessaris per a poder portarlo a terme, i per l’altre, analitzar tots els factors que envolten el sector que es vol estudiar, en aquest cas, el de l’educació. Al ser una acadèmia privada, aquesta a part d’estar inclosa en el sector educatiu, com s’ha dit, forma part de la formació no reglada, que té unes característiques diferents a l’ensenyament reglat. Primerament es farà una breu explicació dels precedents, on s’explicarà la situació lingüística d’Espanya enfront de la resta d’Europa, a més, es donaran a conèixer quines són les diferències entre els dos tipus de formació, reglada i no reglada, a Espanya. Pel que fa al pla d’operacions, primerament es decidirà quin serà el lloc on es portarà a terme l’activitat, per a fer-ho, es tindran en compte els factors de la societat de Sant Cugat del Vallès per a escollar el lloc idoni. Tot seguit, es farà una descripció de quines són les característiques de l’edifici, i de les diferents zones que el conformen, és a dir, la distribució d’espais i superfícies. A més, hi haurà una breu descripció de la planificació i de les operacions que es portaran a terme. Acte seguit, es donarà a conèixer l’anàlisi de mercat, que es podrà diferenciar sobretot, en dos grans grups, el macro i el microentorn. En el primer es farà un estudi PESTEL, on es tindran en compte els factors Político-Legals, Socioculturals, Econòmics i Tecnològics). Pel que fa al microentorn, es seguirà un estudi del model de les cinc forces de Porter, on es podrà conèixer el grau d’atracció que té l’empresa per entrar a formar part en el sector. A part d’aquests dos entorns, es farà, també, un estudi de la competència de la mateixa ciutat de Sant Cugat i finalment, s’elaborarà un anàlisi DAFO, per a saber quin seran els punts més forts i més dèbils de l’acadèmia. Després de realitzar l’anàlisi de mercat, es farà un pla d’organització i de recursos humans on primerament, es farà un anàlisi i es determinarà quina és la millor forma jurídica que se li ha d’assignar a l’acadèmia, i posteriorment es descriuran els llocs de treball amb les seves característiques i requeriments necessaris, dels que necessita l’establiment per a la seva posada en marxa. Seguidament es centrarà en el pla de Marketing, on es definiran quines són les estratègies a seguir mitjançant la segmentació del mercat i la definició del públic objectiu. A part, també es definiran les quatre Ps del Marketing Mix que afecten a l’activitat. Per últim, es farà un pal financer, que servirà per determinar la viabilitat econòmica de l’acadèmia, i estimar quins seran els possibles resultats. Es tancarà aquest treball amb l’apartat de conclusions on es sintetitzaran els principals punts del treball fent una valoració personal d’aquest. |