Abstract:
|
El propòsit d’aquest treball de final de grau és la realització d’un estudi i el desenvolupament d’un Pla de Negoci per a elaborar una plataforma digital dirigida a persones amb uns hàbits d’alimentació i un estil de vida vegetarià o vegà. La plataforma permetrà la cerca d’establiments i activitats dirigides a un públic vegetarià o vegà, residents a les ciutats de Barcelona o Madrid, i oferirà la possibilitat de comprar ofertes que siguin publicades pels diferents establiments. A més a més, ofereix la possibilitat als diferents comerços i empreses, dirigides a aquest públic, de publicitar-se i dotar de màxima visualització els seus productes o serveis.
El sector en el qual es vol incidir, i per tant, el sector d’estudi, és la població vegetariana i vegana, així com els seus hàbits de consum i el seu estil de vida. Paral·lelament, també s’estudia la evolució de les plataformes digitals en els negocis actuals.
Qualsevol Pla de Negoci basa els seus inicis en una idea d’un emprenedor, el qual creu haver detectat una oportunitat en el mercat. Definida un cop la idea, i el públic al qual va dirigit el negoci, ha estat de gran importància assegurar que realment existeix aquesta oportunitat. La millor manera de fer-ho, és mitjançant la realització d’un estudi de mercat, així com un anàlisi de la competència existent. Per a complementar-ho, es realitzen enquestes, aquestes ens permeten conèixer els hàbits del públic d’estudi.
Un cop finalitzat l’anàlisi extern, és el moment de definir el model de negoci de la companyia. És fonamental definir qui serà el nostre client i com es generaran els ingressos.
El següent pas és la realització d’un pla de màrqueting, que ens dona a conèixer el producte de forma detallada. Que oferim? A quin preu? Com ho oferirem? Com ho donarem a conèixer?
Es desenvolupa a continuació el pla d’operacions i el pla de recursos humans, que ens permeten conèixer quines accions dur a terme durant les fases de desenvolupament i explotació de la plataforma, i l’estructura interna de funcionament de la companyia.
Per a finalitzar, es du a terme un estudi econòmic i financer, on es projecten els resultats en quant als beneficis que s’obtindran a través de la plataforma, i que ens permet fer un pronòstic de la rendibilitat d’aquest negoci a tres anys vista des de el seu llançament. |