Abstract:
|
Dins el món de la nàutica d’esbarjo s’assumeix que el cost anual d’un vaixell suposa al voltant d’un vint per cent del valor de compra, mentre que en iots de gran eslora aquest percentatge és d’un deu per cent. per tal de comprovar aquesta afirmació s’estudien les despeses d’un veler de gran eslora que anomenarem s/y x de tot un any, entre l’octubre de 2018 i el setembre de 2019. a partir de les característiques del vaixell, de les tenders i els equips de lleure a bord i el passage plan, s’enumeren i es quantifiquen les despeses que comporta ser armador d’un veler de gran eslora durant la temporada estival d’enguany. s’inclouen els preparatius, els tres mesos de creuer i les operacions de manteniment en arribar necessàries per deixar el veler en les mateixes condicions que abans de la temporada estival. de cara a la propera temporada, es dissenya una proposta de pla de gestió econòmica més adient. es valoren les propostes d’estalvi i també els aspectes en els quals caldria invertir més diners. |