Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/374666

L’organització d'espais i materials per fomentar l'autonomia de l'infant a través del Mètode Montessori
Albareda Marco, Núria
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
En el següent estudi es presenta una proposta d’organització dels espais, materials i activitats basats en el mètode Montessori d’una escola de Barcelona per promoure l’autonomia dels infants. Per poder realitzar el disseny d’aquesta proposta, prèviament s’ha dut a terme una detecció de necessitats en l’etapa d’educació infantil a partir d’una entrevista a la coordinadora de l’etapa d’infantil, un qüestionari als mestres i una observació a l’aula. A partir dels resultats de la detecció de necessitats, s’ha dissenyat la proposta i posteriorment s’ha aplicat una part. És per això, que hem pogut avaluar aquesta primera implementació i així, poder repensar aspectes més concrets. Finalment, podem compartir que l’aplicació ha estat molt favorable perquè els infants han adquirit, de forma progressiva, autonomia per iniciativa pròpia davant d’uns espais nous.
In the following study presents a proposal of organisation of the spaces, material and activities based in the method Montessori of a school of Barcelona to promote the autonomy of the children. For can realise the design of this proposal, previously has carried out a detection of needs in the stage of childish education to split dune interview to the coordinator of the stage of childish, a questionnaire to the master and an observation to the classroom. From the results of the detection of needs, has designed the proposal and later has applied a part. It is therefore, that have been able to evaluate this first implementation and like this, reconsider aspects more concrete. Finally, we can share that the application has been very favourable because the children have purchased, of progressive shape, autonomy for own initiative in front of some new spaces.
TFG del Grau d'Educació Infantil tutoritzat per Elena Sofia Ojando
2018
Educació infantil -- TFG
Montessori, Mètode de -- TFG
Racons (ensenyament) -- TFG
Autonomia (Psicologia) -- TFG
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a
72 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG _ Núria Albareda.pdf 1.521 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters