Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/376046

La relació família escola a educació infantil: estudi comparatiu entre la relació família-escola que s'estableix al 1r i 2n cicle d'educació infantil
Vilanova Cladellas, Núria
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Els principals contextos de desenvolupament dels infants són el familiar i l'escolar i, una bona relació entre aquests és fonamental. L'escola sense l'ajuda de les famílies està molt limitada, per a poder obtenir grans resultats, cal que aquestes dues institucions actuïn juntes (Rivas i Ugarte, 2014). Així doncs, amb aquest estudi ens proposem comparar la relació família escola al primer i segon cicle de l’educació infantil. La metodologia utilitzada en aquest estudi comparatiu és quantitativa i qualitativa. Han participat 3 escoles de les quals han respost a un qüestionari un total de 96 famílies, 12 mestres, i s’han entrevistat a 3 membres dels equips directius respectivament. Els principals resultats confirmen que no hi ha grans diferències en la relació família-escola a primer i segon cicle d’Educació Infantil. Tot i així, encara no ens trobem en els models de relació ni de participació òptims pel que fa a aquest contacte entre famílies i mestres.
The main contexts of children development are home and school and a good relationship between both teachers and parents is crucial. If school doesn’t take into account families, it won’t achieve as good results as we expect, so it’s important joint work between those two educational agents (Rivas i Ugarte, 2014). So, with this research we want to compare the relationship between family and school along pre-kindergarden and kindergarden. The methodology used is quantitative and qualitative.There have been 3 schools participating. Our questionaires have been answered by 96 families, 12 teachers and 3 members of the managing teams have been interviwed. The main results confirm that there aren’t many diferences between family-school relationship at prekindergarden and kindergarden. Anyway we are not in the optimum level of this relationship between teachers and parents, yet.
TFG del Grau d'Educació Infantil tutoritzat per Elena Sofia Ojando
2017
Educació infantil -- TFG
Família i escola -- TFG
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a
23 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG_Núria_Vilanova_definitiu.pdf 439.8 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters