Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/376066

La presència del cos a l’escola infantil: la importància del moviment durant l’horari escolar a l’aula de P4 B de l’escola Pia de Calella
Illa Ibáñez, Marina
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Actualment al nostre voltant tot succeeix molt de pressa, la societat es mou d’una forma vertiginosa. D’aquesta manera, dediquem poc temps al propi cos, tant a l’escola com fora d’aquesta, ja que només parem atenció del cos, quan aquest s’espatlla. Tot i que cada vegada hi ha més escoles que opten per metodologies més lliures i no tan guiades, on el cos i el seu treball guanya protagonisme, és un fet que encara hi ha moltes escoles que no donen la importància que es mereix al moviment dels infants. Així doncs, per assegurar als infants i futurs ciutadans de la nostra societat, un cos sa, cal potenciar i fomentar el moviment i l’activitat física des de ben petits i que millor que fer-ho des de l’escola, la primera comunitat a la qual pertanyen. El següent article presenta la relació entre la teoria existent sobre el moviment i la realitat sobre com es desenvolupa el moviment a una aula d’infantil de l’Escola Pia de Calella. Així doncs, es mostra l’impacte i desenvolupament d’aquest moviment dins la jornada escolar.
Nowadays, everything happens very quickly around us; our society is full of stress and lack of time. Thus, in general we do not pay much attention to our body, either within or without school because we just listen to our body when it gets sick. Although schools increasingly choose freer and less monitoring methodologies where the body and its functions play a prominent role, there is still a significant number of schools which do not regard movement in children as important. Therefore, if we want to ensure that children, the future citizens of our society, enjoy healthy bodies, we should strengthen and encourage movement and physical activities from the very early stages of life, and the best way of doing it is from school, the first community children belong to. The following work presents the relationship between the existing theories about movement and how movement is actually encouraged and developed in a Pre-school classroom from L’Escola Pia in Calella. Thus, this research shows the impact and development of movement throughout the school day.
TFG del Grau d'Educació Infantil tutoritzat per Dolors Ribalta Alcalde
2017
Educació infantil -- TFG
Moviment - TFG
Autoconsciència -- TFG
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a
21 p.
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
TFG Marina Illa.pdf 360.7 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem