Título:
|
Recursos i formació docent en els centres de màxima complexitat: Claus per afavorir la igualtat
|
Autor/a:
|
Fradera, Anna
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Resum:
|
Vivim en una societat on sovint apareixen notícies i observem situacions de
desigualtats socials, a més d’estar immersos en una forta crisi econòmica de la qual
sembla que en comencem a sortir.
El present article, doncs, gira entorn l’anàlisi de les escoles situades en zones on es
concentra un gran gruix d’infants i famílies amb dificultats. Aquestes escoles
anomenades centres d’atenció educativa preferent fins a l’any 2014, en l’actualitat
reben el nom de centres de màxima complexitat i són un servei públic on, en principi,
compten amb recursos econòmics i humans addicionals per fer front a les dificultats
provocades per l’entorn, tot intentant vetllar per promoure la funció educativa i
cohesionadora de tota escola, en el marc d’una educació justa i universal que vetlla
per la igualtat d’oportunitats.
Concretament, analitzem la funció que realitzen aquests centres i valorem els recursos
dels quals disposen a partir de les entrevistes realitzades a tres escoles situades a
Barcelona i que han estat decretades d’aquesta complexitat per tal de veure com
actuen aquests centres, l’impacte en la societat i la funció de vetllar per garantir la
igualtat d’oportunitats. |
Abstract:
|
We live in a society where sometimes there are pieces of news and we
observe social inequality situations. In addition, we are immersed in a deep economical
crisis that seems to be ending.
This article is focus on the analysis of schools situated in environments where there is
a lot of children and families in difficulties. These schools used to be called CAEPS
until 2014 are now called high complexity schools and they are public service where, in theory, have economical and human resources to cope with the difficulties provoked by
the environment, trying to promote the educational and cohesive function of all the
schools, in the frame of a fair and universal education that promotes equal
opportunities.
Specifically, we analyse the function that these schools perform and evaluate the
resources they have with the interviews done in three schools in Barcelona that are of
this complexity. |
Notas:
|
TFG del Grau en Educació Primària tutoritzat per Cristina Corcoll |
Fecha de creación:
|
2016 |
Materia(s):
|
Educació primària -- TFG Integració escolar -- TFG Marginació social -- TFG Infants en situació de risc -- TFG Centres de màxima complexitat -- TFG |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a |
Páginas:
|
21 p. |
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Compartir:
|
|