Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/376587

Anàlisi de la formació de la biblioteca d'aula i identificació d'estratègies per fomentar el gust de la lectura: Estudi de cas
Adell Creixell, Eva
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Aquest estudi pretén fer un anàlisi de la formació de la biblioteca d’aula de 1r A del CEIP Mallorca de Barcelona i identificar les estratègies d’animació lectora dins i fora de l’aula, destinades a aquests alumnes per fomentar l’hàbit lector. Per portar a terme aquest estudi s’ha utilitzat la metodologia qualitativa a partir d’una observació constant durant els dos períodes de pràctiques, de les entrevistes a la tutora de l’aula, i a la responsable de la biblioteca escolar i de les activitats pel foment de la lectura descrites en el Pla Lector del Centre. Els resultats indiquen que gràcies al bon disseny del PLEC, la seva actualització i el seu acompliment, s’aconsegueix una bona coordinació entre la tutora (biblioteca d’aula) i la dinamitzadora de les activitats que es fan fora de l’aula. Per altra banda, l’anàlisi ens ha permès veure que les mancances detectades en algunes variables relacionades amb l’hàbit lector queden resoltes per la complementarietat que es dóna a nivell de: tipus d’activitats, tècniques de lectura i gèneres literaris treballats dins i fora de l’aula.
This study aims to make an analysis of the building of the classroom library in 1st level Primary School in CEIP Mallorca in Barcelona, and identify reading promotion strategies, inside and outside the classroom, designed to these students to promote reading habit. To carry out this study we used qualitative methodology based on a constant observation during the internship, and interviews with the form tutor of the classroom and the responsible of the school library. The results indicate that with proper design specifications of the Reading Plan, and updating it, achieved good coordination between the two teachers responsible for reading promotion activities. Moreover, the analysis has allowed us to see that the shortcomings detected in some variables related to reading habits are solved by the complementarity that occurs with types of activities, reading techniques and genres worked in and outside the classroom.
TFG del Grau en Educació Primària tutoritzat per Elisabet Ballús Barnils
2016
Educació primària -- TFG
Biblioteques escolars -- TFG
Lectura -- Animació -- TFG
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
© L'autor/a
31 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
Eva Adell i Creixell.pdf 841.7 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters