Abstract:
|
En els darrers anys s’ha popularitzat dins del món competitiu dels mots encreuats
(Scrabble®) en castellà la modalitat de joc anomenada Duplicada, en la que diversos
jugadors competeixen en proposar la jugada més valuosa donats una configuració de
taulell, i set fitxes.
La gestió dels resultats de cada ronda, que actualment es realitza de forma manual per part
de l’àrbitre, és una tasca lenta, tediosa, i subjecta a errors, especialment com més elevat és
el nombre de jugadors.
En el present projecte es descriuen els elements que formen part del joc de mots encreuats
i es compara el seu paper en les partides Duplicades (utilització, usuari, ...) respecte de la
modalitat clàssica de joc.
Posteriorment s’analitzen les tasques que han de ser realitzades per l’àrbitre en el transcurs
d’una partida, i les eines a disposició per a realitzar-les. Es farà particular atenció en aquells
punts on és més fàcil poder cometre errors.
Es realitza un estudi de productes existents que facilitin o integrin les tasques a realitzar per
l’àrbitre, resultant en la inexistència d’una aplicació d’aquestes característiques a nivell
mundial, excepte en el món francòfon, de difícil adaptació als idiomes castellà i català, i en
general, a qualsevol amb una distribució de fitxes diferent a la del joc original en anglès.
Es presenta una aplicació informàtica, inicialment adaptada al joc en llengua castellana,
que pràcticament automatitza totes les tasques a realitzar per l’àrbitre en una única
aplicació. D’aquesta manera s’obtenen uns considerables guanys en temps i fiabilitat a
l’hora d’arbitrar una partida de mots encreuats en modalitat Duplicada.
Finalment es realitzarà un estudi per detectar els clients potencials que podrien beneficiarse
d’una aplicació d’aquestes característiques. |