Abstract:
|
Avui en dia tots els automòbils disposen de múltiples sistemes de seguretat passiva per a protegir els seus ocupants davant de qualsevol xoc. Per als més petits es disposa de sistema de retenció infantil basats en cadiretes completes o un simple coixí elevador, que consten de cinturó propi en forma d’arnès o permeten adequar el recorregut del cinturó de seguretat del vehicle al cos dels infants. Aquests dispositius es classifiquen en diferents grups en funció de l’edat del nen.
La gran majoria dels sistemes de retenció infantil es fixen al vehicle mitjançant el cinturó de tres punts d’aquest per un procediment no obvi i que divergeix per a cada fabricant de cadiretes. Aquest fet genera que percentatges elevats d’aquests sistemes siguin instal·lats incorrectament.
Com a resposta a aquest inconvenient, recentment s’ha creat un nou estàndard internacional, anomenat ISOFIX, que permet unir de forma fàcil i segura els dispositius de retenció infantil directament a l’estructura del vehicle, passant a ser ambdós solidaris. Aquest estàndard consta de dos elements de subjecció, les anelles situades a la intersecció del respatller amb la base del seient i el punt antirotació Top Tether, situat a la part posterior del seient del vehicle.
L’objectiu d’aquest projecte és adaptar a aquest estàndard un sistema de retenció infantil dels Grups II-III que actualment no disposa de les fixacions ISOFIX, dotant-lo dels ancoratges per a les anelles i al punt antirotació Top Tether.
Per comprovar el correcte disseny de tot el conjunt, es realitzen diverses simulacions dels xocs més habituals. Finalment, també es realitza un estudi econòmic de la solució implantada, així com un estudi del possible impacte mediambiental. |