dc.contributor.author
Jové Monclús, Glòria
dc.contributor.author
Coiduras Rodríguez, Jordi L.
dc.contributor.author
Marsellés Vidal, M. Àngels
dc.contributor.author
Ribes, Ramona
dc.contributor.author
Valls Gabernet, Maria Josep
dc.contributor.author
Cano Moroba, Sílvia
dc.date.accessioned
2024-12-05T21:27:25Z
dc.date.available
2024-12-05T21:27:25Z
dc.date.issued
2012-01-25T10:22:55Z
dc.date.issued
2012-01-25T10:22:55Z
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/44518
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/44518
dc.description.abstract
En aquest article presentem aquells indicadors que faciliten processos inclusius ¡/o de qualitat de vida en les persones arnb discapacitat. Mitjan~ant entrevistes en profunditat a persones de I'entorn més proper (pares i professionals) hem recollit informació dels processos que
estan ¡/o han portat ii terme les persones amb discapacitat, amb la finalitat d'identificar els punts forts del procés i, en conseqüencia, donar pautes generals d'actuació en relació amb I'organització dels suports en el nostre context per tal d'afavorir els processos inclusius. Dels diferents indicadors se'n constata la importancia de sentir-se recolzats, especialment en aquells moments vitals de transició i canvi d'una etapa d'escolaritat a una altra o del pas a la vida adulta. També podlem afirmar que tenir un bon benestar emocional (ambients estables, ajuda, suports, referents clars, seguretat) contribueix a la disminució de I'estres dels professionals i de les famílies a I'hora de cobrir les necessitats de la persona amb discapacitat. Pel que fa al desenvolupament personal i a la inclusió social hi ha una visió positiva de la persona i del seu progrés. Finalment, apareix una referencia molt clara als drets, pero s'evidencia una percepció més pessimista a mesura que s'avanca en el cicle vital i es denuncien diferencies entre els drets teorics i els reals.
dc.description.abstract
lndicators 'that facilitate inclusive process and quality of life of disabled people are discussed in this article. Detailed inteviews were run to their close up people (parents and professionals) in order to collect information about the process done by handicaped people to identify strong points and as a consequence, give general directions related to the organization of life support in our context to facilitate inclusion.
Among the indicators studied, feeling supported is pointed out, specially in the key moments of transition and stage change in the school or when adult life is achieved. A good emotional welfare (stable environmí!nts, help, support, clear referents, security) contribute to diminish stress
of pprofessionals and families. It exists a positive point of view about personal and social development. Finally, it raises an important item related to civil rights, but a more pessimist perception appears through the vital cycle, reperting differcmces between theoretical and real rights.
dc.publisher
Universitat de Vic. Departament d'Educació Especial
dc.publisher
Eumo Editorial
dc.relation
Reproducció del document publicat a http://www.raco.cat/index.php/Suports/article/view/102223/142057
dc.relation
Suports : revista catalana d'educació especial i atenció a la diversitat, 2005, vol. 9, núm. 2, p. 104-120
dc.rights
(c) Universitat de Vic. Departament d'Educació Especial, 2005
dc.rights
(c) Eumo Editorial, 2005
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject
Autodeterminació
dc.subject
Qualitat de vida
dc.subject
Qualitat de vida
dc.subject
Educació especial
dc.subject
Discapacitats -- Integració
dc.subject
Integració social
dc.title
Anàlisi dels indicadors de qualitat de vida que faciliten processos inclusius en les persones amb discapacitat