Els processos d'ensenyament-aprenentatge de la història, a més de tenir una problemàtica força específica a la disciplina i que és la lligada a la susceptibilitat d‟una tria polítitzada i ideològicament interessada dels continguts a ensenyar, tenen, com totes les altres matèries, una problemàtica lligada als aspectes cognitius dels alumnes i que sovint no s'han abordat de manera adequada, si més no en el sistema curricular espanyol. Proposem, en aquest article, una possible aproximació a un currículum integrat que faciliti l'aprenentatge en profunditat basat en mostrar un model o mètode que l'alumne sigui capaç de reproduir per assolir futurs aprenentatges; i l'eix vertebrador de la nostra proposta és l'element indumentari.
Los procesos de enseñanza-aprendizaje de la historia, además de tener una problemática bastante específica a la disciplina y que es la relacionada a la susceptibilidad de la elección politizada e ideológicamente interesada de los contenidos a enseñar, presentan, como el resto de materias, una problemática asociada a los aspectos cognitivos de los alumnos i que a menudo no se ha abordado de manera adecuada, al menos en el sistema curricular español. Proponemos, en este artículo, una posible aproximación a un currículum integrado que facilite el aprendizaje en profundidad basado en mostrar un modelo o método que el alumno sea capaz de reproducir para conseguir aprendizajes futuros; y el eje vertebrador de nuestra propuesta es el elemento indumentario.
Catalan
Ensenyament-aprenentatge de la història; Indumentària; Currículum integrat; Educació reglada; Indumentària; Ensenyament -- Història; Currículums (Ensenyament); Currículum integrat
Asociación Proyecto Clío
Reproducció del document publicat a http://clio.rediris.es/n36/didactica/Llonch2clio362010.pdf
Proyecto Clío, 2010, núm. 36, p. 1-13
(c) Proyecto Clío, 2010
Documents de recerca [17848]