dc.contributor
Martin-Rubió, Xavier
dc.contributor
Universitat de Lleida. Facultat de Lletres
dc.contributor.author
Diert-Boté, Irati
dc.date.accessioned
2024-12-05T23:09:59Z
dc.date.available
2024-12-05T23:09:59Z
dc.date.issued
2015-03-06T17:57:47Z
dc.date.issued
2015-03-06T17:57:47Z
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/48041
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/48041
dc.description.abstract
El bilingüisme i el multilingüisme són temes controvertits que poden generar desigualtats socials en contexts com el dels Estats Units, on l’anglès és la llengua predominant. Aquesta dissertació té l’objectiu (1) d’explorar els dos principals discursos oposats en relació amb la oficialització de l’anglès als EUA i (2) de percebre com aquests discursos plasmen la realitat social que intenten representar. Dos articles (un del moviment ‘English Only’ i un del ‘English Plus’) han estat seleccionats per dur a terme una anàlisi utilitzant el mètode d’Anàlisi Crítica del Discurs (ACD) proposat per Fairclough (1989, 1992). La recerca mostra que el discurs provinent de ‘English Only’ defensa que l’anglès és l’única llengua que ha de ser estudiada, mentre el discurs de ‘English Plus’ recolza una societat multilingüe. L’estudi també revela creences sobre el nacionalisme i la identitat americana, i desvela que ambdós discursos cerquen la unificació del país.
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject
Multilingüisme
dc.subject
Estats Units d'Amèrica
dc.title
Linguistic discourses in the United States