Aquest article presenta diverses adaptacions teatrals de la novel·la Alícia al país de les meravelles , de Lewis Carrol, realitzades per alumnes del grau de Mestre d’Educació Primària. El treball d’adaptació teatral d’un text narratiu és una proposta didàctica de doble recorregut: d’una banda, permet que els estudiants despleguin els seus coneixements sobre les característiques que defineixen el teatre infantil i juvenil, el procés d’escriptura i construcció del text teatral i les implicacions esceno- gràfiques que comporta. De l’altra, poden desenvolupar a l’aula el treball de com- petències i habilitats que són pròpies del gènere teatral.
A stage adaptation of Alice in Wonderland: A twofold teaching project This paper discusses several stage adaptations of Lewis Carroll’s book Alice in Wonderland carried out by students taking an MA in primary education. The task of creating a stage version of a narrative text is a twofold didactic strategy: on the one hand, it lets students make use of their knowledge of the features of children’s and teenager’s drama, the writing process, creating a text for performance and how it should be staged; and, on the other, it enables them to work on competen- ces and skills linked to the theatre genre in class.
Catalan
Teatre infantil i juvenil; Children's and young adult plays
Graó
Reproducció del document publicat a http://articles.grao.com/revistes/articles/66-l-escriptura-de-textos-teatrals
Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 2015, vol. 66, p. 43-50
(c) Graó, 2015
Documents de recerca [17848]