Per què l’interrogant? No és clar que, pel que fa a la cultura juvenil, allò global acabi eclipsant allò local. Ens referim a la globalització, un terme utilitzat en excés com a definició d’escapatòria. Aquí s’usa el terme per referir-nos a aquells aspectes de la globalització econòmica i cultural que emanen de la cultura "central", que amenacen amb escombrar les formes d’identitat i pràctiques locals a favor d’un conjunt de marcs per homogeneïtzar les pràctiques de consum i maneres de pensar la identitat. L’article qüestiona el colonialisme del discurs sobre la globalització cultural. Repassa alguns paisatges, així com alguns relats subalterns de joventut, invisibles en els estudis culturals, predominantment occidentals. És un intent de connectar els joves globals amb les cultures, el consum, la resistència, el transnacionalisme i el digitalisme de l’era global.
Catalán
Transnacionalisme; Globalització; Joventut; Subcultura
Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrrés. Universitat Ramon Llull
Reproducció del document publicat a http://www.raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/180643/369539
Educació social. Revista d'intervenció sòcioeducativa, 2009, núm. 43, p. 13-27
cc-by-nc, (c) Feixa et al., 2009
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Documents de recerca [17848]