La imatge que es té d’una ciutat o d’un territori és important. Si és coneguda, el territori resultarà més proper. Si és desconeguda, poden existir condicionants importants per desenvolupar- hi certes activitats. L’estudi que es presenta mostra les diferents visions que poden existir de la província de Lleida. Sobre la base d’un qüestionari realitzat a 170 estudiants universitaris catalans es vol establir els elements que de forma més habitual s’associen amb la província. Els resultats mostren com l’agricultura constitueix l’element fonamental de la imatge genèrica de la província. No obstant això, la situació canvia quan es demana concretar aquests aspectes en un mapa. En aquest cas, les capitals de comarca i els Pirineus passen a primer pla. Aquest fet mostra una contradicció entre la imatge general que els estudiants tenen de la província de Lleida i la concreció d’aquesta imatge.
El present article s’integra dins del projecte finançat pel Pla Nacional de I+D+I «Competitividad e innovación en el desarrollo territorial: definiendo las bases de un nuevo modelo socio-económico para una España post-crisis» (CSO2012-39373-C04-02). També ha estat possible gràcies al finançament del Grup de Recerca Consolidat «Territori i Societat» de la Generalitat de Catalunya (2014 SGR 973).
Catalan
Imatge del territori; Percepció; Identitat
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia i Sociologia
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2012-39373-C04-02/ES/COMPETITIVIDAD E INNOVACION EN EL DESARROLLO TERRITORIAL: DEFINIENDO LAS BASES DE UN NUEVO MODELO SOCIO-ECONOMICO PARA UNA ESPAÑA POST-CRISIS/
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/dag.232
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2016, vol. 62, núm. 1, p. 111-132
cc-by-nc (c) Paül i Agustí, Daniel, 2016
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
Documents de recerca [17848]