Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries són reaccions adverses que han augmentat considerablement en els darrers anys, amb una gran prevalença sobretot en els infants. Actualment, no existeix cap Programa d’Educació per a la Salut (EpS) que abordi aquest tema de tanta actualitat. Aquest treball és un estudi d’intervenció d’un Programa d’EpS grupal adreçat als pares/mares/tutors dels nens entre 1 i 5 anys recent diagnosticats d’al·lèrgies i intoleràncies alimentàries en els Centres d’Atenció Primària (CAP). Pretén valorar l’efectivitat del Programa PDAIA, com també augmentar el nivell de coneixements dels pares sobre les al•lèrgies i intoleràncies alimentàries, i com a conseqüència, augmentar la qualitat de vida relacionada amb la salut (QVRS) d’aquests nens. Es realitza una cerca bibliogràfica i un anàlisis de necessitats mitjançant una prova pilot d’entrevistes semiestructurades a 3 participants. Amb la informació obtinguda es procedeix al disseny del Programa PDAIA. Aquest consta de 5 sessions dirigides a un grup de 8-10 pares. Es valorarà l’efectivitat, coneixements, qualitat de vida i satisfacció a través de dos tests i un qüestionari que permetran avaluar-ne la implementació.
Catalan
Al·lèrgies alimentàries; Intoleràncies alimentàries; Infants; Al·lèrgia alimentària; Infants
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Treballs de l'estudiantat [3375]