La distribució territorial de les notícies com a element d’avaluació de les repercussions dels esdeveniments culturals

Author

Paül i Agustí, Daniel

Publication date

2017-06-15T09:39:01Z

2017-06-15T09:39:01Z

2008



Abstract

En els últims anys, la preocupació per conèixer les repercussions que un esdeveniment genera en la societat ha anat en augment (MIRONER, 2001; GOLD & GOLD, 2005). Aquesta inquietud respon, bàsicament, a tres voluntats: conèixer la utilitat que les institucions culturals tenen com a servei públic; racionalitzar-ne els usos i desenvolupar el savoir-faire intern de cara a establir estàndards de qualitat (GREENHILL, 1995). Ara bé, per aconseguir aquests tres objectius és imprescindible un coneixement de partida. Només així es podran definir indicadors suficientment precisos per a valorar el grau d’acompliment dels objectius marcats. Actualment, són diverses les metodologies que permeten obtenir aquest coneixement. Entre les més habituals destaquen els estudis de públic, el seguiment dels llibres de visita, l’avaluació de costos o els reculls de premsa. En el present article ens centrarem en aquest darrer aspecte ja que, sovint, la premsa actua com a creadora d’opinió, per la qual cosa el seu estudi resulta extremadament interessant (IBARZ, 2001).

Document Type

article
publishedVersion

Language

Spanish

Publisher

Societat Catalana de Geografia

Related items

Reproducció del document publicat a http://www.raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/256672

Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 2008, vol. 28, p. 289-299

Rights

cc-by-nc-nd (c) Paül i Agustí, 2008

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)