En els últims anys, la preocupació per conèixer les repercussions que un esdeveniment genera en la societat ha anat en augment (MIRONER, 2001; GOLD & GOLD, 2005). Aquesta inquietud respon, bàsicament, a tres voluntats: conèixer la utilitat que les institucions culturals tenen com a servei públic; racionalitzar-ne els usos i desenvolupar el savoir-faire intern de cara a establir estàndards de qualitat (GREENHILL, 1995). Ara bé, per aconseguir aquests tres objectius és imprescindible un coneixement de partida. Només així es podran definir indicadors suficientment precisos per a valorar el grau d’acompliment dels objectius marcats. Actualment, són diverses les metodologies que permeten obtenir aquest coneixement. Entre les més habituals destaquen els estudis de públic, el seguiment dels llibres de visita, l’avaluació de costos o els reculls de premsa. En el present article ens centrarem en aquest darrer aspecte ja que, sovint, la premsa actua com a creadora d’opinió, per la qual cosa el seu estudi resulta extremadament interessant (IBARZ, 2001).
Spanish
Societat Catalana de Geografia
Reproducció del document publicat a http://www.raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/256672
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 2008, vol. 28, p. 289-299
cc-by-nc-nd (c) Paül i Agustí, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Documents de recerca [17848]