La imatge del territori a partir de la televisió. La localització de les sèries de Televisió de Catalunya

Author

Paül i Agustí, Daniel

Publication date

2017-06-15T10:02:04Z

2017-06-15T10:02:04Z

2015



Abstract

La imatge que genera un territori entre el públic es pot relacionar amb múltiples factors. D’una banda es troba subjecta a la informació obtinguda a través dels sentits i de l’experiència personal. D’altra banda es relaciona amb imatges preconcebudes que arriben per diversos canals, entre ells les sèries de televisió. Les sèries contribueixen a interioritzar aquestes imatges preconcebudes. Poden contribuir a fer més propers alguns territoris, així com a crear certs buits al voltant d’altres àrees. En molts sentits, l’aparició d’un territori en els mitjans de comunicació contribueix a prefigurar i condicionar la percepció personal d’aquell espai. Ens centrarem en analitzar les 21 sèries rodades en exteriors que Televisió de Catalunya ha emès entre els anys 1994 i 2014. Els resultats mostren com aquestes sèries s’han tendit a localitzar en un espai molt precís, l’àrea de Barcelona, tot deixant al marge un bon nombre de comarques catalanes.

Document Type

article
publishedVersion

Language

Spanish

Subjects and keywords

Identitat; Televisió; Imatge de ciutat; Representació de l’espai

Publisher

Societat Catalana de Geografia

Related items

Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.2436/20.3002.01.87

Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 2015, núm. 79, p. 257-275

Rights

cc-by-nc-nd (c) Paül i Agustí, 2008

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)