Autor/a

Díez Fontanet, Isabel

Altres autors/es

Martorell, Ingrid

Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior

Data de publicació

2017-07-11T08:33:09Z

2017-07-11T08:33:09Z

2017-06



Resum

Atès que els vehicles elèctrics (VEs) són, actualment, considerats els successors més prometedors dels cotxes de combustió interna convencionals, una gran quantitat d’esforç i diners són invertits anualment per resoldre els problemes als que, principalment, les bateries d’aquests automòbils encara afronten. El problema essencial d’aquestes bateries és que produeixen molta calor mentre el VE està en funcionament, i aquesta calor s’ha de dissipar de la manera més eficient possible. La calor excessiva és dolenta per tot tipus de bateries ja que molts processos d’envelliment són dependents de la temperatura i això provoca un decrement del cicle de vida dels mòduls. Aquests mòduls poden arribar a suposar dues terceres parts del cost i pes d’un vehicle elèctric, per tant, l’envelliment prematur d’aquests dispositius s’ha d’evitar. Aquest projecte es focalitza en les característiques i funcions dels mòduls de bateries de VEs refrigerats per convecció forçada d’aire. Es discuteixen diferents qualitats físiques i factors que afecten la producció de calor amb l’objectiu de millorar la refrigeració d’aquests. Com a part del treball presentat a continuació, es desenvolupa un codi matemàtic a partir del software CAS MatLAB amb la intenció d’agilitzar els càlculs perquè es necessita fer un càlcul iteratiu per aproximar el valor del coeficient de transferència de calor per convecció ja que no hi ha una llei o teoria matemàtica que doni el valor correcte d’ 𝛼 per qualsevol situació.

Tipus de document

bachelorThesis

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Convecció; Radiació; Conducció; Refrigeració; Vehicles elèctrics -- Bateries

Drets

cc-by-nc-nd

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)